Over ons

Festival Classique zet zich vanaf 2006 in om te laten zien dat klassieke muziek een verrijking is voor iedereen. Met Festival Classique denken we buiten de gebaande paden en verwachtingspatronen van klassieke muziek, zonder aan de kwaliteit van de muziek af te doen. Daarom zijn onze concertprogramma’s en -locaties vaak anders dan anders en met oog voor detail. We bieden niet alleen een concert, maar een totaalbeleving. We verrassen onze bezoekers met combinaties tussen verschillende kunstvormen als dans, theater, film en klassieke muziek.

Met onze programmering bereiken we alle leeftijdscategorieën, van jong tot oud. De programmering bestaat uit een brede waaier aan gratis te bezoeken en betaalde voorstellingen, concerten en activiteiten. In de buitenlucht, midden op het strand, verrassen we het publiek en dagen we hen uit de muziek op een andere manier te beleven. Het festival biedt een podium aan professionele musici, muziekstudenten en aan amateurs uit de regio Den Haag. Deze verbinding inspireert!

Jaarlijks nodigt Festival Classique Haagse scholieren uit het basis- en middelbaar onderwijs uit om het festival te beleven in op maat gemaakte voorstellingen. Daarnaast werkt Festival Classique nauw samen met diverse zorg- en welzijnsinstellingen om ook doelgroepen die anders niet of nauwelijks in aanraking zouden komen met live uitgevoerde klassieke muziek bij het festival te betrekken.

Festival Classique trok in 2019 ruim 45.000 bezoekers. De edities van Festival Classique 2020 en 2021 zijn geannuleerd vanwege de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In 2021 heeft in september een speciale binneneditie plaatsgevonden: Festival Classique | Sound Bites. De eerstvolgende editie van het strandfestival vindt plaats van 9 tot en met 12 juni 2022. Bekijk het programma!

Team Festival Classique

Marieke Hopman
Artistiek leider
Jojanneke van de Weetering
Zakelijk leider
Lindy Schutte
Marketing en communicatie
Elisa Kuijt
Marcel Winckens
Marjolein Hamelink
Vormgeving
Jennifer Trel
Productie

De productie van Festival Classique is in handen van LUSTR B.V.

Bestuur Stichting Festival Classique
Daniëlle Koster voorzitter
Preshaan Gangapersadsing penningmeester
Fleur van Bree secretaris
Ingrid Michon algemeen lid
Meike Bokhorst algemeen lid
Carla Hoogweg algemeen lid

Adviesraad
Annemarie Goedvolk artistiek adviseur
Bastiaan Everink artistiek adviseur

Jaarverslag
Festival Classique is een initiatief van Stichting Festival Classique.
Bekijk het beleid en het meest recente jaarverslag van Stichting Festival Classique op of download het verslag.

KvK-nummer