Hoe kan ik kaarten kopen?
Kaarten voor Festival Classique koop je via festivalclassique.nl. Na betaling met iDEAL ontvang je een bevestigingsmail met daarin een e-ticket. Dit e-ticket is je toegangsbewijs. Bewaar het e-ticket op je mobiel of print het e-ticket uit en neem het mee naar de voorstelling. Bij aanvang van het concert wordt de barcode van het e-ticket gescand.
Mocht je hulp nodig hebben bij het online bestellen van kaarten, neem dan contact op met de supportdesk van Your Ticket Provider of stuur hun een mail naar: info@yourticketprovider.nl onder vermelding van het referentienummer van jouw bestelling.
De medewerkers van Festival Classique zijn te bereiken via festival@festivalclassique.nl of via 070 38 34 230 (op werkdagen tussen 09.00 tot 17.00 uur).
Ik heb nog een voucher. Hoe kan ik deze verzilveren?
Aan het einde van het online bestelproces krijg je een samenvatting te zien van de bestelde kaarten en de totaalprijs. In deze stap kun je de vouchercode invullen in het veld 'voer je vouchercode in'. Het tegoed van de voucher wordt verrekend met het totaalbedrag van je bestelling. Heb je nog geld over? Kies dan nog een leuke voorstelling uit om te zien! Is de waarde van je bestelling hoger dan het vouchertegoed, dan betaal je het restant via iDeal. De vouchers vervallen na 2022.
Ik heb geen e-tickets ontvangen. Wat nu?
Indien je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kan het zijn dat de e-mail niet door je spamfilter is gekomen. Controleer eerst of de e-mail zich in de spamfolder bevindt. Zo niet, dan kun je het ticket eenvoudig terugvinden via Your Ticket Provider.
Kan ik mijn kaarten retourneren of ruilen?
Eenmaal gekochte kaarten kunnen niet worden geruild voor een andere voorstelling. Er wordt geen geld gerestitueerd. Je kunt je kaarten wel aan een ander geven. TIP: sluit bij aankoop van je ticket een annuleringsregeling (ticketgarantie) af via Your Ticket Provider. Ticketgarantie biedt de mogelijkheid om gekochte kaarten te annuleren en het aankoopbedrag terug te krijgen, zoals vermeld in de voorwaarden.
Waar staat de festivalkassa?
Tijdens het festival kun je aan de kassa op het festivalterrein (ter hoogte van Strandweg 9) tickets kopen. De festivalkassa is alleen open voorafgaand aan niet-uitverkochte voorstellingen. Let op: aankoop van tickets kan alleen met PIN betaald worden. Je kunt hier ook terecht met al je vragen.
Tot wanneer kan ik kaarten kopen?
Tot één uur voor aanvang van een voorstelling kun je kaarten online kopen (mits beschikbaar).
Krijg ik mijn geld terug als de voorstellingen geannuleerd worden door corona?
Ja. Wij gaan niet uit van een annulering, maar mochten de voorstellingen geannuleerd worden door aangescherpte coronamaatregelen dan krijg je je geld terug voor de gekochte tickets. Dit is de enige uitzondering op ons non-restitutiebeleid.
Zijn er ook (gratis) activiteiten waarvoor ik geen ticket nodig heb?
Jazeker! Veel voorstellingen, concerten en activiteiten zijn gratis bij te wonen. Hiervoor heb je geen e-ticket nodig. Bekijk deze voorstellingen in ons programmaoverzicht en klik op de filter 'GRATIS'.
Is er pauze tijdens de voorstelling?
Er zijn geen pauzes tijdens de voorstellingen. Kom op tijd. Zodra de voorstelling begonnen is, kun je alleen naar binnen onder begeleiding van een festivalmedewerker en als je de medebezoekers niet stoort. Bijvoorbeeld tijdens het applaus na een programmaonderdeel. Dit gaat altijd in overleg met onze medewerkers die ter plaatse aanwezig zijn.
Kan ik eten en drinken kopen op het festivalterrein?
Elk ticket is inclusief een drankje voor of na de voorstelling. Heb jij een combiticket gekocht waar meerdere voorstellingen onder vallen? Kijk op jouw ticket bij welke voorstellingen jij een gratis drankje krijgt.
Bij jouw online bestelling van de voorstellingen kan jij ook direct een ontbijt-, lunch- of dinerarrangement boeken. Strandtent Xiringuito verzorgt onze arrangementen. Al een voorstellingsticket gekocht, maar wil je achteraf toch jouw eet-arrangement online boeken? Boek dan hier jouw ontbijt-, lunch- of dinerarrangement.
Natuurlijk zijn er rondom het festivalterrein tal van strandtenten waar je een goede lunch of diner kan nuttigen.
Is het festival toegankelijk voor mindervaliden?
Ja. Het festival vindt plaats op het strand (op het zand). Maar door loopplanken zijn de paden naar de voorstellingen zeer goed bereikbaar, ook als je slecht ter been bent of gebruik maakt van een rolstoel of rollator. Slechts enkele voorstellingen vinden midden op het strand plaats en zijn (in meer of mindere mate) toegankelijk voor invaliden:
- Jungle by Night & Matangi Quartet heeft enkel staanplaatsen, maar wij bieden 10 rolstoelplaatsen aan.
- Kampvuur met live muziek is minder goed toegankelijk voor mindervaliden
- Bij de zee concert is niet toegankelijk voor mindervaliden
- Yoga op live muziek is niet toegankelijk voor mindervaliden
In elke situatie, wij helpen je graag! Stuur een mail naar festival@festivalclassique.nl voor meer informatie en/of voor het boeken van een rolstoelplaats.
Gaat het festival door bij slecht weer?
We gaan uit van mooi weer! Maar natuurlijk kan (extreem) slecht weer voorkomen.
Voorstellingen in het LightPavilion worden alleen geannuleerd bij (harde) regen, onweer of windkracht hoger dan 7.
Voorstellingen in het Vier Vleugel Paviljoen kunnen doorgaan bij regen, maar worden geannuleerd bij onweer of windkracht vanaf 7.
Onze randprogrammering op de boulevard en de voorstellingen op het strand, inclusief Yoga op live muziek, Bij de zee concert en Kampvuur op live muziek worden bij (harde) regen, onweer of windkracht vanaf 7 geannuleerd.
Indien wij een voorstelling door extreem weer moeten annuleren informeren wij je hierover per e-mail uiterlijk 3 uur voor aanvang. In het geval dat wij de voorstelling moet annuleren i.v.m. extreem weer dan restitueren wij jouw ticket(s).
Tijdens de voorstelling zijn paraplu’s niet toegestaan; kies bij slechter weer voor een regenjas of poncho.
Als je naar een openluchtvoorstelling gaat, stem jouw kleding af op het weer.
Krijg ik mijn geld terug bij een programmawijziging?
Het kan voorkomen dat een programma wijzigt. Festival Classique doet dan zijn uiterste best om een gelijkwaardig alternatief te bieden. Een programmawijziging geeft geen recht op restitutie.
Mag ik beeld- en geluidsopnames maken?
We vinden het leuk als je een foto of korte clip van Festival Classique met je vrienden deelt via social media. Maar het maken van beeld- en geluidsopnames met professionele apparatuur is zonder uitdrukkelijk vooraf afgegeven toestemming van Festival Classique niet toegestaan.
Mijn vraag staat hier niet tussen, wat moet ik doen?
Stuur dan een mail sturen naar festival@festivalclassique.nl, bel 070 383 42 30 (op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur) of breng tijdens het festival een bezoek aan de festivalkassa.